Wybrano
następujące działania priorytetowe:
I Profilaktyka agresji i przemocy, w tym cyberprzemocy
II.
Promowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży
Istotą zadania
publicznego ZAWSZE MOŻE BYĆ NAM LEPIEJ I BEZPIECZNIEJ! jest wymierna poprawa
funkcjonowania społeczności szkolnej w zakresie niwelowania agresji i przemocy
oraz zwiększenia zachowań pożądanych z perspektywy zdrowego stylu życia poprzez
działania dobrane do wyników analizy problemowej poziomu dotyczących
wymienionych sfer.
Projekt jest
adresowany do uczniów, ich rodziców, nauczycieli oraz środowiska lokalnego. W
ramach projektu planuje się działania mające na celu promowanie zdrowego stylu
życia, dbanie o dobry klimat w szkole, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych,
przeciwdziałanie agresji i przemocy, udzielanie pierwszej pomocy ze względu na
wnioski wynikające z przeprowadzonej analizy problemowej.
Działania przewidziane do realizacji w ramach zadania publicznego
zostały tak zaplanowane, aby maksymalnie angażować uczniów, ich rodziców,
nauczycieli i środowisko lokalne, co gwarantuje optymalne osiągnięcie
planowanych celów. Projekt przewiduje zapraszanie rodziców do aktywnego udziału
we wszystkich planowanych obszarach i projektach edukacyjnych, co pozwoli na
pełną integrację szeroko rozumianego środowiska szkolnego, a rodzicom pozwoli
na pełniejsze poczucie współodpowiedzialności za edukację ich dzieci. W swojej
działalności staramy się wieloobszarowo zapewnić dzieciom i młodzieży jak
najbardziej atrakcyjnego spędzania czasu wolnego, zachęcać uczniów do
aktywności fizycznej, rozbudzenia ciekawości poznawczej, ukazywania piękna
naszego regionu, wyposażać w dodatkowe pozytywne doświadczenia życiowe,
pokazywać alternatywne formy prawidłowych norm zachowań.
Adresatami zadania
publicznego są uczniowie ZSNr2S-osoby z niepełnosprawnością intelektualną
lekkiego i umiarkowanego stopnia oraz sprzężonymi. Osoby te są zagrożone
wykluczeniem społecznym ze względu na niepełnosprawność, nie posiadają wzorców
adekwatnych zachowań i postaw z zakresu zdrowego stylu życia, przeciwdziałaniu
uzależnieniom, rozwiązywania sytuacji konfliktowych. Uczniowie nie znają zasad
udzielania pierwszej pomocy, część z nich często stosuje agresję i przemoc w
sytuacjach trudnych emocjonalnie- wnioski i konkluzje analizy problemowej
dokonanej we wrześniu 2014r.
Kolejną grupą
adresatów są rodziny uczniów- często dysfunkcyjne, o cechach
scharakteryzowanych powyżej.
Projekt przewiduje
również zintensyfikowanie działań nauczycieli w celu poprawy klimatu szkoły i
zwiększenia integracji pomiędzy nauczycielami i uczniami.
Projekt jest
skierowany również do środowiska lokalnego, w celu włączania społecznego i
przełamywania negatywnych stereotypów dotyczących niepełnosprawności.
Nasze działania:
Zabawy w Aquadromie w Rudzie Śląskiej


Tym razem w naszej szkole odbyła się Olimpiada Zdrowia


Podniesienie wśród uczniów i rodziców wiedzy z zakresu edukacji prawnej, w tym konsekwencji
prawnych stosowana rożnych form przemocy
.- Zwiększenie wiedzy i umiejętności dotyczących zdrowego stylu życia. - Podniesienie wśród
uczniów wiedzy i umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedyczne




Uczestniczyliśmy w wycieczce do Osikowej Doliny
Dzięki projektowi doposażyliśmy także szkołę m.in. w nową siłownię i kącik ćwiczeń z XBoxem
Nasze działania:
Zabawy w Aquadromie w Rudzie Śląskiej


Tym razem w naszej szkole odbyła się Olimpiada Zdrowia


Podniesienie wśród uczniów i rodziców wiedzy z zakresu edukacji prawnej, w tym konsekwencji
prawnych stosowana rożnych form przemocy
.- Zwiększenie wiedzy i umiejętności dotyczących zdrowego stylu życia. - Podniesienie wśród
uczniów wiedzy i umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedyczne




Uczestniczyliśmy w wycieczce do Osikowej Doliny
Dzięki projektowi doposażyliśmy także szkołę m.in. w nową siłownię i kącik ćwiczeń z XBoxem